Hoi hoi,
Ik heb sinds kort een nieuw aquarium (Juwel Rio 71x36x50 = 125L) inclusief alle daarbij horende onderdelen zoals ingebouwde pomp en lichtkappen etc.
Momenteel heb ik 3 red-cap oranda's in mijn aquarium zwemmen. Vanuit deze informatie heb ik een aantal vragen waarvan ik hoop deze beantwoord te krijgen.
Ik heb begrepen dat je voor elke centimeter vis 1L water moet rekenen, en dat je uit moet gaan van hoe groot de vissen uiteindelijk kunnen worden. Is het dan de bedoeling dat je de vis inclusief staart rekent of alleen het lijfje? Red-caps kunnen 20-25 cm worden, de mijne zijn incl. staart zo'n 15cm. Maar wat ik in aquaria zaken heb gezien van de volgroeide red-caps was vooral dat het lijfje nog een stuk dikker(groter) wordt maar de lengte niet echt heel erg veranderd. Vandaar deze vraag over de
lengte van deze vissen.
Mijn volgende vraag is, ervan uitgaade dat ik max. 5 vissen in mijn aquarium kan houden WIE WEET WAAR IK EEN SEIBUNGYO KAN KOPEN??
Als je deze op internet zoekt, vindt je er verassend weinig informatie over en maar een paar plaatjes, terwijl ik dolgraag zo'n vis wil hebben, hij is echt supermooi!!!! Zie link voor foto:
http://zukan.in/images/kingyo/hinsyu/seibungyo1.jpgZoals jullie kunnen zien lijkt hij aardig veel op een red-cap alleen dan in een grijs/zwarte kleur. Is er uberhaupt iemand die deze vis kent, want ik heb al bij diverse aquaria zaken geinformeerd en allen hebben ze deze niet en kennen ze deze vis ook niet.
Als laatste wil ik graag wat informatie betreft het inrichten en houden van mijn aquarium. Ik heb het aquarium wel verwarmd omdat ik heb vernomen dat de koudwater vissen actiever zijn rond een temperatuur van zo'n 24/25 graden, ze doen het hier ook hartstikke goed op en zwemmen vrolijk rond. Alleen sinds ik het nieuwe aquarium heb, krijg ik het water niet kouder dan 30 graden. Ik heb de stekker van de verwarmingsstaaf er al helemaal uitgehaald maar de temperatuur daalt hier slechts een paar graden van toto 27 graden. Kunnen de tl-buizen hiervan de oorzaak zijn, en wat kan ik doen om dit te verhelpen?
Als laatste wil ik graag weten wat voor een planten ik het beste in mijn aquarium kan houden, en hoeveel ik er moet aanschaffen voor een goede cultuur in mijn aquarium.
Tot zo ver mijn verhaal, ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Groetjes,
Lisette