*
Hallo gast,

Op ons forum kunt u zich gratis registeren.
Dit heeft veel voordelen, zoals vragen stellen en advies geven, meedoen aan wedstrijden, enz. Ook bevat het forum een informatieve database over vissen, planten, etcetera, gemaakt voor en door leden.
Als u wilt kunt u zich hier registreren, en als u al een account heeft kunt u hier inloggen.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: cory albino  (gelezen 128 keer)
ingevth
*

« Gepost op: 18 Juli 2010, 23:49:08 »

Hoi allemaal, ik heb het volgende "probleem"

Ik had 2 albino cory's gekregen. Omdat ik weet dat die altijd met meer gehouden moeten worden heb ik er nog 5 bijgekocht. Ik wist van het bestaan van 2 soorten albino's  aangezien in het verschil niet echt zie heb ik het erop gegokt. Hoe zie ik nu het verschil? Het valt me op dat 5 cory's een donker rondje om hun oog hebben en 2 een rose rondje. (Het ooglid zeg maar) van die nieuwe zijn er 4 nog erg klein, dus ik heb 3 grotere. 2 hebben een afgeronde vin en 1 een hoge. Van die kleintjes lijken ze ook allemaal een hoge vin te hebben. Het gekke is dan weer dat ik volgensmij, en ik weet het niet zeker eerst 1 hoog vin en 1 afgeronde vin cory had.

Wat denken jullie? Weten jullie het verschil? Ze lijken overigens met zijn allen wel vriendjes geworden.

Gr.
Costar
Moderator

« Antwoord #1 Gepost op: 19 Juli 2010, 15:12:08 »

JE hebt de paleatus albino en nog een. dacht aneus.
Het kan ook zijn dat het spitser is omdat de ene een mannetje is en de andere een vrouwtje. Je ziet vaak dat de mannetjes een spitser boven vin hebben en wat kleiner zijn dan de vrouwtjes.
De Aneus paleatus zijn trouwens makkelijk te kweken. Ik heb zo al meerdere jonkies gehad., ;)

HUGGZZZ Colinda

1x 100x40x45
1x 80x35x45
1x 60*30*40

Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: