*
Hallo gast,

Op ons forum kunt u zich gratis registeren.
Dit heeft veel voordelen, zoals vragen stellen en advies geven, meedoen aan wedstrijden, enz. Ook bevat het forum een informatieve database over vissen, planten, etcetera, gemaakt voor en door leden.
Als u wilt kunt u zich hier registreren, en als u al een account heeft kunt u hier inloggen.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: welke 2 soorten?  (gelezen 312 keer)
Cindymarjella
**

mijn antennebaarsje

« Gepost op: 08 Juli 2010, 06:27:44 »

hee allemaal,

me vader heeft 2 soorten in zijn aqarium zitten maar hij weet niet welke/ hoe ze heten?
kunnen jullie dt vertellen
hier zijn de 2 foto`s:

(het gaat om de blauwe)

(deze was eerst helemaal blauw)

groetjes, Cindymarjella

Serge
**

Sciaenochromis fryeri

« Antwoord #1 Gepost op: 09 Juli 2010, 16:32:25 »

Ik denk Melanochromis johanni, maar hij ziet er slecht uit, zo erg heb ik ze nog nooit van kleur af gezien.

Die donkergele vis op de onderste foto is het vrouwtje (die gele op de bovenste foto zijn Labidochromis caeruleus). Op de achtergrond zie ik nog een Tanganyika cichlide, Neolamprologus brichardi (Prinses van Burundi) zo te zien. Die zou ik eigenlijk niet bij de Malawi cichliden houden. Qua waterwaarden kan het prima, maar het gedrag is toch anders.
« Laatste verandering: 09 Juli 2010, 16:35:27 door Serge » Gelogd

Serge
Blauw - Blauwer - Malawi!
diangelo

« Antwoord #2 Gepost op: 07 Augustus 2010, 17:18:47 »

Het is inderdaad een Melanochromis, maar volgens mij geen Johanni, maar een jong verkleurend mannetje van de melanochromis auratus. De gele is dus ook niet de vrouw van deze vis, want die heeft dezelfde kleur als de man voordat hij aan het verkleuren sloeg.
« Laatste verandering: 07 Augustus 2010, 17:35:30 door diangelo » Gelogd

Richards volièrevogels on-line
http://home.xmsnet.nl/lutino/
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: