*
Hallo gast,

Op ons forum kunt u zich gratis registeren.
Dit heeft veel voordelen, zoals vragen stellen en advies geven, meedoen aan wedstrijden, enz. Ook bevat het forum een informatieve database over vissen, planten, etcetera, gemaakt voor en door leden.
Als u wilt kunt u zich hier registreren, en als u al een account heeft kunt u hier inloggen.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 ... 8 9 [10] 11 12 13   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: aquarium opstarten  (gelezen 4934 keer)
Danua

Heb ik het niet goed? corrigeer me dan ;)

« Antwoord #135 Gepost op: 31 Juli 2010, 18:27:05 »

Ben benieuwd hoe het er uit zal gaan zien.

Ps, Sumatranen kunnen wel samen met neon's maar dan moet je een verhouding hebben van circa 15 neon's tegen 5 sumatranen, (ivm territoriale gedrag en roof instinct (een grote groep vallen ze niet zo snel aan), en minstens een bak van min 1 meter met voldoende schuil mogelijkheden.

Werken beloond je in de toekomst, luiheid beloond je nu.
flanne2
**

« Antwoord #136 Gepost op: 03 Augustus 2010, 23:42:14 »

heee,
bedankt voor jullie reacties! morgen is het eindelijk zo ver... er komt water in de bak en ik ga de eerste pogingen doen m in te richten. ik ga een stuk hout kopen en een paar plantjes in de vissenwinkel. de rest bestel ik via internet. als ik dan toch bezig ben kan ik gelijk een krukje kopen want het aquarium is te hoog lol ik kom al staande niet bij de bodem. op de foto's hieronder heb ik samen met mn pa de achterwand erin geplakt. twas nog even puzzelen met die twee achterwanden en dat minuscule uitstroombuisje. maar met een appelboor kom je erg ver lol. de kast heb ik mn vader in elkaar laten zetten. hij was iets aant mopperen dat het geen ikea kwaliteit was ofzo leuk. daarnet samen het (loodzware)aquarium op de kast getild. nog een beetje met stekkerdozen geworsteld, en daar staat ie dan! klaar voor gebruik!

ik ben nog aant nadenken over een vissenbestand. ik wil in iedergeval minstens 15 kardinaaltetra's en mn panda's natuurlijk die ik nog heb. de rest staat nog open. sugesties zijn welkom!

Groetjes Anne

The CAT would eat FISH, and would not wet her feet.
          - John Heywood

http://aquariumfotos.jouwweb.nl/
ziddy
**

« Antwoord #137 Gepost op: 04 Augustus 2010, 01:02:36 »

wowie, dat ziet er al SUPER uit zo, erg veelbelovend!.

uhhhm.. kardinaaltjes en panda's. Tja, keuze zat, ik zou zeggen, neem nog een leuk scholenvisje met een patroon of kleurtje (s) .

Eerste bak ALOHA 60-30-30:
- 9 guppen
- 1 siamese algeneter
- 1 aziatische waaierhandgarnaal
- 4 appelslakken
flanne2
**

« Antwoord #138 Gepost op: 05 Augustus 2010, 21:50:25 »

hèhè

gister heb ik heel wat arbeid verricht! kheb zo'n 50 kg zand gewassen, elke keer heen en weer met een sla-kom naar de badkamer en weer terug. kben daar zo'n 2 uur mee bezig geweest. en dan moest er ook nog water in. hetzelfde liedje, heen en weer. er waren 19 emmers water voor nodig m te vullen, én ik ben erachter gekomen dat het zo'n 3 coupletten ''ik heb een potje met vet'' duurt voordat een emmer vol is met water.

ik heb nog maar een paar plantjes gekocht omdat het stuk hout eerst nog moet weken. hoe de planten nu staan is dus ook nog niet definitief!
ik hoor graag tips!

Groetjes Anne

« Laatste verandering: 06 Augustus 2010, 00:36:19 door flanne2 » Gelogd

- John Heywood

ziddy
**

« Antwoord #139 Gepost op: 05 Augustus 2010, 21:57:17 »

wow, dat ziet er veelbelovend uit al, vissies gaan t naar hun zin krijgen daar.
wees blij dat je met emmers t water hebt gedaan, ik heb 11x heen en weer gelopen met 3 1,5liter flessen

- 9 guppen
- 1 siamese algeneter
- 4 appelslakken
Danua

Heb ik het niet goed? corrigeer me dan ;)

« Antwoord #140 Gepost op: 06 Augustus 2010, 18:48:17 »

Dat is een erg mooie aquarium ;)
Denk dat je daar heel veel plezier van zult hebben  ;) (en vergeet niet je helpers te bedanken met een doos choco of een Trees bier   tongetje )

Werken beloond je in de toekomst, luiheid beloond je nu.
flanne2
**

« Antwoord #141 Gepost op: 11 Augustus 2010, 01:52:29 »

@ ziddy
dankje! haha als je je aquarium komt halen krijg je een emmer van mij cadeau lol

@ Danua
dankje! ik ga daar zeker plezier van hebben lachen kben er bijna heel de vakantie mee zoet... haha biertje? tongetje

zoooo hij draait alweer een weekje, naja ik zou beter ''pas'' kunnen zeggen. want wát duurt dat láng voordat er vissen in mogen! leuk vandaag heb ik wat plantjes erbij gekocht en het hout maar vastgezet in het zand (nadat ik met de hogedrukspuit de schimmel ervan af heb gespoten) omdat het maar niet wilde zinken. dus staat alles nog niet definitief omdat ik het hout waarschijnlijk nog ga draaien etc etc. ik denk dat ik nog een paar stenen ga kopen en rechts achter tegen de achterwand en het filter een soort rotsje maak voor de toekomstige vissen.

ik heb mij oog laten vallen op de gele apistogramma cacatuoides in de vissenwinkel. ik vind het een erg mooi visje! maar kben nog steeds aant het twijfelen over mn vissenbestand. ik hoop dat iemand mij kan helpen? ik neem denk ik 10 kardinaaltetra's, 10 diamant regenboogzalmen, 10 corydoras panda en dan.... weet ik het niet meer heel blij iemand suggesties? goerami soorten, apistogramma soorten of andere cichliden soorten?

Groetjes Anne
« Laatste verandering: 11 Augustus 2010, 10:52:49 door flanne2 » Gelogd

- John Heywood

ziddy
**

« Antwoord #142 Gepost op: 11 Augustus 2010, 02:06:47 »

Als je voor de apisto'tjes gaat, zorg dan voor genoeg schuilplaatsen, zal erg gewaardeerd worden. (btw, wil je ermee gaan kweken? dan kunnen we over n tijdje misschien eens wat uitwisselen van het nageslacht  zonnebril ). mega lol @ de emmer ^^

Ik zou zeggen, kijk eerst eens aan hoe het gaat met de visjes die je nu wil, je kan er later altijd nog wat bij doen, totaal-bestand hoeft natuurlijk niet in 1 keer compleet bepaald te zijn he, neem er lekker de tijd voor.

- 9 guppen
- 1 siamese algeneter
- 4 appelslakken
diangelo

« Antwoord #143 Gepost op: 11 Augustus 2010, 10:45:24 »

Misschien is een schooltje nannostomus marginata een optie, deze zwemen hoofdzakelijk bovenin de bak. Onder de goeramis het je zeker hele leuke vissen, maar hun karakters lopen erg uiteen. dwerg goerami's als colisa's zijn vrij rustig, al wil bij de lalia de man wel erg dominant zijn richting de vrouw. blauwe spatten daarin tegen kunnen aardig vervelend worden na mate ze groter worden. terwijl diamant goerami's zich meestal wel gedeisd houden. Als je dwerg cichliden wilt, zou ik nog even wachten met aanschaf, tot je bak wat langer draait, omdat apistogramma's toch vaak wat gevoelig zijn, althans dat is mijn ervaring met ze. Sterker is de dambord cichlide (Crenicara filamentosa) en de sleutelgat cichlide (Aequidens maronii) beide zijn ook geschikt voor het gezelschapsaquarium.
Nou ja, er zijn natuurlijk veel leuke vissen die je kunt houden en smaken verschillen ook gelukkig  knipoog

Richards volièrevogels on-line
http://home.xmsnet.nl/lutino/
flanne2
**

« Antwoord #144 Gepost op: 12 Augustus 2010, 21:41:05 »

dank jullie wel voor de tips!
kwas gister gelijk aan de slag gegaan met schuilplaatsen creeeren leuk en mij lijkt de diamant goerami wel een mooi visje! ik heb gister even een kijkje genomen, nadat ik al mn moed verzameld had, bij eurofish van de beruchte ''maagdendokter''. wat een vreselijk vieze zaak! het is jammer dat het ooit een mooie zaak is geweest met een groot aanbod aan planten en tropische vissen... de aquaria waren vies, de vissen die er nog waren zaten alleen of met één dode soortgenoot... echt super zielig! de nieuwe baas is nog bezig met de overname van de oude baas. ik vind dat geen excuus om je levende vissen te verwaarlozen... balen maarja ik heb een aantal kilo stenen meegekregen voor een paar euro. ze moesten er vanaf, en ik had ze nodig. leistenen volgens mij, ze zijn blauw. ik hoop dat die nieuwe eigenaar weer wat moois gaat maken van de winkel... ik heb gister de nieuwe stenen erin gedaan en dit is het resultaat:
nu moeten de plantjes gaan groeien:)

Groetjes Anne

- John Heywood

ziddy
**

« Antwoord #145 Gepost op: 13 Augustus 2010, 00:23:30 »

wow, dat is een heel mooi holletje geworden zo, leuk hoor!!

- 9 guppen
- 1 siamese algeneter
- 4 appelslakken
nuijten
Moderator

databasebeheerder

« Antwoord #146 Gepost op: 13 Augustus 2010, 08:03:04 »

Hoi Anne,

Echt mooi.

Groet Ton.

Trachten mens te zijn. Aquarium 1250 liter
diangelo

« Antwoord #147 Gepost op: 13 Augustus 2010, 14:21:45 »

Het ziet er al leuk uit 

Wel jammer dat eurofish zo achteruit is gegaan, want het was vroeger echt een leuke zaak. Te hopen dat de nieuwe eigenaar er weer iets heel moois van zal maken.

Richards volièrevogels on-line
http://home.xmsnet.nl/lutino/
kimberly91
*

« Antwoord #148 Gepost op: 13 Augustus 2010, 20:01:53 »

Heb je op dit moment nog guppen waar je van af wilt??

groetjes kimberly

Juwel Korall60 (60x30x30cm)
1 Man Black Molly
1 Vrouw Black Molly
1 Black molly jong
3 Vrouwtjes Guppen
2 Mannetjes Guppen
2 Algeneters
flanne2
**

« Antwoord #149 Gepost op: 15 Augustus 2010, 01:22:15 »

heel erg bedankt Tamara, Ton en diangelo!
@ kimberly ja waarschijnlijk wel maar ligt eraan wat je precies zoekt/wil? vrouwtjes mannetjes? Ziddy neemt waarschijnlijk een paar blauwe over, nietwaar?
ik hoop ook dat de nieuwe eigenaar er wat moois van gaat maken. hopelijk hebben ze dan ook een wat groter aanbod aan verschillende soorten vissen! bij de ''goede'' vissenwinkel bij mij in de buurt hadden ze niet de visjes die ik wilde hebben. dan heb ik het over de diamant regenboogzalm en pleco/anchistrus. dus heb ik even wat raars uitgehaald lol mijn zus woont in leiden en ik heb haar deze vakantie geholpen met verhuizen naar haar nieuwe appartementje. ze had twee jonge katjes uitgekozen en dus gingen we in alle dierenwinkels in leiden de goedkoopste zakken kattengrind etc etc zoeken. en zo stuitte ik op heel wat aquaria met heel wat soorten vissen(tot ergenis van mij zus want die houdt hélémáál niet van vissen). en toen had ik allebei de soorten gevonden! en ze zagen er nog mooi uit ook! maar toen zat ik met een probleempje, ik ging dit weekend weer naar huis en mn nieuwe bak is nog niet ingedraaid... dus had ik besloten ze toch maar te halen en tijdelijk in mn kleine, al ingedraaide aquarium te doen. maarja ik wilde er toch even zeker van zijn dat ik juist die visjes wilde, dus ben ik in mijn eentje een rondje leiden gefietst op vrijdag. standaard tafereel: anne is de weg kwijt, rijdt 4 keer heen en weer op de nieuwe rijn zoekend naar een winkel, blijkt die op de oude rijn te zitten... uiteindelijk moest ik naar nog één winkel waar ik net vóór sluitingstijd binnen kwam rennen. toen heb ik de laatste 10 diamant regenboogzalmen gereserveerd zodat ik ze zaterdag (volgende dag) op kon halen lachen. haha ik ging ze zaterdag om 3 uur ophalen met de fiets en toen heb ik ze in zo'n plastic aquarium met wat water gezet, met zak en al, en heb de lamp erop gezet. het water bleef keurig 25 graden. toen moest ik naar de andere kant van leiden fietsen om de anchistrus, wat nu een pleco blijkt te zijn, op te halen. die heb ik ook met plasticzak en al ik de bak gezet. we zouden pas 's avonds laat weggaan, maar ze hebben het prima uitgehouden. het was achteraf niet zo slim geweest water in de bak te toen want in de auto klotste het allemaal over de rand waardoor mijn onderbroek helemaal doorweekt was. maar hé het was het waard! ze komen nu allemaal prachtig op kleur, en jep daar heb ik een doorweekte onderbroek voor over lol

Groetjes Anne
« Laatste verandering: 15 Augustus 2010, 14:37:03 door flanne2 » Gelogd

- John Heywood

Pagina's: 1 ... 8 9 [10] 11 12 13   Omhoog
  Print  

Ga naar: