*
Hallo gast,

Op ons forum kunt u zich gratis registeren.
Dit heeft veel voordelen, zoals vragen stellen en advies geven, meedoen aan wedstrijden, enz. Ook bevat het forum een informatieve database over vissen, planten, etcetera, gemaakt voor en door leden.
Als u wilt kunt u zich hier registreren, en als u al een account heeft kunt u hier inloggen.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Altolamprologus calvus  (gelezen 3424 keer)
Fleming
*

« Gepost op: 15 September 2009, 03:46:50 »

Hallo, leuk

Heeft er hier iemand ervaring met de Altolamprologus calvus? Want, volgens aquavisie is dit een visje dat zich voornamelijk in de bovenste helft van de aquarium bevindt. Ik heb hier zo mijn twijfeld bij. En, kan iemand mij zeggen of het vrijzwemmer is of een territoriumbouwer?
Serge
**

Sciaenochromis fryeri

« Antwoord #1 Gepost op: 09 Juli 2010, 16:45:01 »

Het is een antieke topic, maar alla. Informatie is informatie leuk

De Calvus zit zeker niet bovenin de bak. Ze zitten feitelijk door de hele bak, maar vooral tussen de stenen, op zoek naar prooi. Ze eten kleine / jonge vis, het is een zeer goede jager die vanuit een hinderlaag zijn prooi vangt. Ze worden meestal solitair gehouden, en als zodanig zijn ze bij mijn weten niet territoriaal. Of misschien wel, maar ze trekken zich in ieder geval niet veel aan van andere vissen.

AquaVisie is overigens - met alle respect - geen geweldige bron als het gaat om Oost-Afrikaanse cichliden. Prima site voor een 'plantenbak', maar voor Tanganyika of Malawi kan je beter ergens anders kijken leuk

Serge
Blauw - Blauwer - Malawi!
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: