*
Hallo gast,

Op ons forum kunt u zich gratis registeren.
Dit heeft veel voordelen, zoals vragen stellen en advies geven, meedoen aan wedstrijden, enz. Ook bevat het forum een informatieve database over vissen, planten, etcetera, gemaakt voor en door leden.
Als u wilt kunt u zich hier registreren, en als u al een account heeft kunt u hier inloggen.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Gedrag bij uitbreiding school  (gelezen 1804 keer)
dulkie
**

« Gepost op: 07 Februari 2009, 10:14:20 »

Gister heb ik 3 st. vijfstreepbarbelen erbij gekocht. Nu heb ik er in totaal 6. Als een echte domme beginner dacht ik dat de aanwezige 3 reuzeblij zouden zijn met deze uitbreiding (al moet ik zeggen dat ze leuk rondzwemmen met zijn 3-en). Maar niets is waar  rollende ogen. Op dit moment heb ik 2 aparte kleine groepjes. Mijn eerste groepje bestond uit 2 mannetjes en 1 vrouwtje. Omdat ik gelezen had dat in een school veel koppeltjes ontstaan bij dit ras, heb ik er nu 2 vrouwtjes en 1 mannetje bij gedaan. Maar juist de vrouwtjes worden door de andere 3 continue afgestraft/weggejaagd.

Ik snap ergens wel dat dit het herschikken van de rangorde zal zijn. Maar ik vraag me wel af, hoe lang duurt dat? Ik heb nu erg te doen met de 3 nieuwe visjes, ze krijgen zelfs niet de kans te eten.  balen

Marielle

54 lr bak
13 x hemelse pareldanio's
6 x Barbus Pentazona
5 x corydorus habrosus
1 x ancistrus
Vuurgarnalen
Redmar
Moderator

Onderwater artiest

« Antwoord #1 Gepost op: 07 Februari 2009, 11:35:06 »

weetje zeker dat je geen sumatranan erbij hebt gekocht?

160*40*50, 320 Liter Plantenbak!

Mijn Bak
dulkie
**

« Antwoord #2 Gepost op: 07 Februari 2009, 12:04:47 »

Ja, nog ff gecheckt voor de zekerheid. Maar ik heb echt de pentazona en niet de tetrazona.

Marielle

54 lr bak
6 x Barbus Pentazona
5 x corydorus habrosus
1 x ancistrus
Vuurgarnalen
Redmar
Moderator

Onderwater artiest

« Antwoord #3 Gepost op: 07 Februari 2009, 13:48:04 »

vreemd, maar dan denk ik dat eht komt omdat je de 3 nieuwe in het territorium van degene die je al had gezet hebt. iig dat denken de 3 die je al had. waarschijnlijk gaat eht wel over als je een tijdje afwacht

160*40*50, 320 Liter Plantenbak!

Mijn Bak
billy

billy en foxy.

« Antwoord #4 Gepost op: 07 Februari 2009, 18:57:17 »

ik hoop het voor je , ruzie, opjagen is nooit zo leuk hoor.

Gr Diego

Beter een gat in je klomp dan een klomp in je gat !
Groeten Diego.
dulkie
**

« Antwoord #5 Gepost op: 07 Februari 2009, 21:56:00 »

Ja zeg dat, Diego. Maar gelukkig gaat het de goede kant op. 5 zwemmen er nu bij elkaar. Ik neem aan dat die 6e dan ook nog wel bijtrekt. Het heeft me wel aan het denken gezet. Ik had de groep uiteindelijk tot 10 willen uitbreiden, maar pas nadat ik een besluit had genomen omtrent de tetra's. Ik vraag me af of ik dat nu misschien toch maar beter wat kan versnellen?

Marielle

54 lr bak
6 x Barbus Pentazona
5 x corydorus habrosus
1 x ancistrus
Vuurgarnalen
Hypertraxxx
**

« Antwoord #6 Gepost op: 02 Augustus 2009, 10:48:34 »

misschien wat laat, maar wat ik gehoord heb in de dierenwinkel waar ik mijn vissen kocht is dat het altijd een oneven aantal moet zijn omdat ze anders niet in een schol gaan zwemmen. Ik weet zelf niet zo als het is, amar dit heb ikg ehoord
diangelo

« Antwoord #7 Gepost op: 02 Augustus 2009, 14:52:46 »

Het lijkt mij stug dat dit klopt hoor, want hoe vaak word er niet in de winkel schooltjes aangeboden van tien stuks. En of je nu tien of elf stuks hebt ze vormen dan bij beide aantallen echt wel een klein schooltje  knipoog

Richards volièrevogels on-line
http://home.xmsnet.nl/lutino/
ziddy
**

« Antwoord #8 Gepost op: 27 Juli 2010, 23:53:15 »

het werkt ook met katten als je een nieuwe erbij neemt, dus wie weet met visjes ook wel (misschien het proberen waard)

Maak een klein bakje klaar, zet het schooltje wat je al hebt daarin, doe de nieuwelingen daarbij. re-organiseer dan in je aquarium de boel een beetje, zodat het er nieuw uitziet en niet meer helemaal als het vertrouwde territorium, en zet dan de hele groep in het aquarium

Eerste bak ALOHA 60-30-30:
- 9 guppen
- 1 siamese algeneter
- 1 aziatische waaierhandgarnaal
- 4 appelslakken
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: